Cari Blog Ini

Selasa, 27 September 2011

Fasha nak buka cawangan

DARI kiri Zetty, Fasha, Mario dan Ewin yang bersiap sedia untuk menyambut tetamu pada majlis hari raya di perkarangan Salun Chinta, baru-baru ini.

KALAU saya tahu berniaga boleh mendatangkan keuntungan, sudah lama saya berniaga.” Itulah kata-kata Fasha Sandha apabila ditanya tentang kejayaan perniagaan Chinta Hair Salon and Beauty miliknya yang beroperasi sejak tujuh bulan lalu.

Kata Nur Fasha Sandha Hassan, salun yang terletak di Wangsa Maju itu bukan sahaja dikunjungi oleh rakan artis malah turut menjadi tumpuan orang ramai.

Menurutnya, kebanyakan yang datang membuat rawatan spa atau rambut akan datang lagi kerana rata-rata mereka berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberi oleh tiga orang kakitangannya, Zetty, Ewin dan Mario.

Salun yang beroperasi setiap Selasa hingga Ahad dari pukul 11 pagi hingga 9.30 malam itu kata Fasha, dibuka dengan modal sendiri.

“Pelanggan datang semula kerana mereka puas hati dengan hasil kerja staf Chinta. Malah saya sendiri akan pastikan kakitangan Chinta buat yang terbaik kepada pelanggan.

“Sebab itulah saya akan berada di salun empat kali seminggu, biarpun sibuk dengan penggambaran. Kalau di salun, saya membantu membasuh dan mengeringkan rambut pelanggan kanak-kanak sahaja. Kerja lain belum belajar,” katanya ketawa.

Fasha yang ditemui pada majlis sambutan hari raya merai pelanggan Chinta, rakan-rakan dan pihak media di perkarangan Salun Chinta berkata, tanpa sokongan daripada pelbagai pihak, dia tidak mungkin berjaya dalam perniagaan.

Turut hadir, rakan artis seperti Rebecca Nur Al Islam sekeluarga, Zila Bakarin bersama anak dan Along Kamaluddin dan Jejai.

Pada majlis itu juga Fasha turut memberi duit raya kepada 10 orang penghuni Rumah Perlindungan Dan Anak-Anak Yatim Raudhatul Jannah, Sentul, Kuala Lumpur.

Bila ditanya kenapa pilih salun uniseks sebagai perniagaan dan tidak butik atau kedai makan seperti rakan artis lain.

Kata Fasha, dia pilih salun kerana ia dekat dengan hatinya yang sukakan kecantikan.

“Saya buat apa yang saya suka. Walaupun saya hanya pandai membasuh dan mengeringkan rambut tapi saya suka bisnes ini sebab sepanjang bergelar artis, salun menjadi sebahagian daripada kehidupan saya.

“Memandangkan bisnes berjalan lancar, saya bercadang untuk membuka dua lagi cawangan Chinta. Satu di Johor Bahru, tempat kelahiran saya dan Perlis. Semua itu bergantung kepada rezeki,” katanya yang mendapat banyak tawaran daripada pelbagai pihak untuk menjadi rakan niaga.

Bagaimanapun, Fasha lebih selesa memulakan perniagaan sendirian tanpa bergabung dengan mana-mana pihak untuk mengelak perselisihan faham.

Dia yang sentiasa bersyukur dengan limpahan rezeki daripada Allah berkata, selain mengutamakan keselesaan pelanggan, Salun Chinta juga amat menitik beratkan soal keselamatan.

Justeru, Fasha sanggup mengeluarkan bajet lain untuk memasang kamera litar tertutup (CCTV), sistem amaran dan mengupah seorang pengawal keselamatan mengawasi premisnya.



KONGSI ARTIKEL INI DENGAN RAKAN ANDA DI FACEBOOK DAN TWEETER



Share


TERIMA KASIH KERANA KONGSI ARTIKEL INI DENGAN RAKAN ANDA.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...