Cari Blog Ini

Ahad, 30 Oktober 2011

Berdebar tunggu 11.11.11

Apatah lagi setelah mengetahui kewujudan perbezaan status dan jarak usia selama 18 tahun pasangan ini yang pasti menjadi modal bualan sepanjang zaman.

Perbandingan tersebut juga turut mengaitkan kisah rumah tangganya dahulu bersama bekas isteri, Marcella Casissi Shariff atau Cella, wanita kacukan yang cukup jelita dan pernah bertugas sebagai pramugari penerbangan Royal Brunei.

Selepas cerita 'sebenar' mengapa Cella meninggalkan Lan dan kembali ke sisi keluarganya di England bersama tiga anak mereka iaitu Puteri Nur Aqmar,11, Puteri Nur Syafiqah, 10, dan Puteri Nur Farhana, 4 tahun didedahkan di media.

"Terus terang, saya dah lali apabila orang nak bercakap tentang saya. Mulut tempayan bolehlah ditutup tapi kalau mulut manusia, saya tak ada kuasa.

"Sebab itu, saya buat 'persiapan' awal-awal. Pekakkan telinga kalau ada masih ada orang yang skeptikal tentang saya. Biarlah mereka nak cakap sampai penat. Bila nak penat, senyaplah mereka," hujah artis yang pernah digilai ramai satu ketika dahulu.

Pemilik nama Norazlan Abdul Aziz ini juga enggan menyingkap kisah silam kerana apa yang berlaku tidak wajar diungkit kembali buat dirinya yang bakal membina kehidupan baru bersama Ain.

"Saya sendiri mencari-cari di mana penghujung kehidupan ini selepas solo lebih kurang empat tahun. Adakah saya akan terus sebegitu atau bina kehidupan baru?

"Tapi semua igauan ngeri itu terhenti selepas pulang dari membuat persembahan bersama Datuk A. Rahman Hassan dengan isteri (Datin Azizah Mohammad) di Perth, Australia pada Mei lalu. Kemesraan mereka telah membuka mata dan hati saya untuk kembali berumah tangga.

"Sekembali pulang ke tanah air, saya terus hubungi Ain dan ajak dia kahwin. Alhamdulillah, dia tak menolak. Saya cukup gembira dan berdoa setiap hari agar keputusan ini adalah yang terbaik dan direstui semua pihak," dedah lelaki ini satu persatu.

Penyanyi Darjat dan Itik Gembo-Gembo ini turut mengkhabarkan berita baik itu kepada Cella yang tumpang bahagia dengan pertimbangannya tersebut. Rasa teruja apabila tiga puteri Lan dengan Cella turut menerima merestui kehadiran Ain dalam kehidupan bapa mereka.

"Cella ada cakap, 'Ini adalah masa Ain. Saya tak nak kacau' bila saya jemput dia datang kenduri kahwin kami pada 11 November ini. Saya terharu dengan sikap dia yang cukup memahami dan mendoakan kebahagiaan kami.

"Ain juga tak jadi masalah untuk berkomunikasi dengan anak-anak menerusi Facebook. Jarak umur bukan alasan mereka untuk bertanyakan khabar antara satu sama lain.

"Begitu juga dengan ibu bapa saya (Abdul Aziz Suratman dan Kamsini Abu Bakar) serta bakal mentua (Zainon Mat) yang tidak henti-henti memberi nasihat berguna buat saya yang bakal jadi ketua keluarga untuk kali kedua.



"Semuanya mahu saya untuk tidak membuat perbandingan antara kisah rumah tangga saya sebelum (bersama Cella) dan selepas ini," jelas Lan yang disusuli dengan senyuman penuh pengertian.

Ditanya rancangan Lan selepas bergelar suami menyebabkan kedengaran nada bahagia sewaktu penjelasan tersebut dibuat.

"Kami merancang menziarah anak-anak dan keluarga Cella di England pada April tahun depan. Saya nak mereka berkenalan lebih rapat antara satu sama lain. Itulah impian saya.

"Boleh juga bawa Ain berbulan madu dan lihat keindahan negara orang. Pun begitu, masih dalam perbincangan. Saya tak berani cakap panjang takut tak jadi," katanya berterus terang.

Pasangan ini bakal bernikah di Masjid Kuala Kubu Bharu, Selangor pada 11 November 2011 pada pukul 11 pagi. Majlis persandingan dilakukan pada keesokan harinya di Kelab Kebajikan Dan Sosial Tun Teja Malaysia, Rawang Selangor bermula pukul 11 pagi.

Pasangan ini bakal mengangkat adat Melayu sepenuhnya sepanjang majlis persandingan mereka yang menggunakan tema Pembentukan Tradisional Melayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...