Cari Blog Ini

Ahad, 25 September 2011

“Saya Malu Menonton Filem Sendiri” – Shaheizy Sam


Kunjungan OHBULAN! ke pra-tonton filem Bini-Biniku Gangster arahan Ismail “Bob” Hasim mengejutkan kami yang baru pertama kali menonton wayang bersama Shaheizy Sam.

Sekali pandang wajah aktor kacak yang pernah memenangi anugerah Artis Paling Popular 2010, dia kelihatan seperti seorang yang sempoi, mudah beramah mesra dan sempurna. Namun, temubual antara kami dan Shaheizy Sam menjelaskan segala permainan difikiran kami kerana diawal pra-tonton, Sam dilihat keluar sebentar meninggalkan panggung.


Ketika ditemubual tentang perasaan mengenai filem terbaru lakonan Sam ini, “Saya tak suka tengok filem lakonan saya sendiri, sebab ia akan menjatuhkan semangat saya. Untuk pengetahuan, saya juga tak menonton filem pertama saya iaitu “Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam”, kerana saya mementingkan kesempurnaan. Saya malu untuk tengok kesilapan sendiri.”

Sam turut menjelaskan maksud sempurna melalui pandangannya, “Kesempurnaan saya adalah untuk diri sendiri, saya tahu berlakon adalah sesuatu yang subjektif dan mungkin pandangan mata saya sempurna, namun tidak pada orang lain.”
 

Shaheizy Sam sebelum ini pernah muncul dengan watak seorang lelaki yang percaya dia menghidap Autisme dalam filem “Sekali Lagi”. Seiring dengan pelbagai filem yang dibintangi dan watak-watak yang dilakonkan, Sam mengaku dia telah memecahkan proses lakonan kepada beberapa bahagian agar dia dapat menghayati kesemua lakonannya.

Ditanya mengenai watak yang paling Sam ingin lakonkan, penuh rasa teruja aktor ini menjawab, “Saya inginkan watak luar dari komersial, watak yang mencabar dan lebih mencabar seperti melakonkan the real autisme patient . Dalam filem Bini-Biniku Gangster, saya memegang watak antara seorang suami yang baik dan juga seorang gangster yang cuba menyatukan 2 puak.”

Sam turut memberitahu kami, “Kedudukan orang macam saya tak lama, selepas itu orang akan mula bosan. Sebelum orang bosan, saya akan mencari arah yang baru dan mungkin akan mengarah dan membantu disebalik tabir.


SUMBER: OHBULAN.COM


KONGSI ARTIKEL INI DENGAN RAKAN ANDA DI FACEBOOK DAN TWEETER



Share


TERIMA KASIH KERANA KONGSI ARTIKEL INI DENGAN RAKAN ANDA.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...